středa 15. září 2010

Pavel Háp - český bulldog (v hladkém provedení)

Jak jsem již psal dříve, český bulldog je takový velice vděčný tvar, jeden z mých oblíbených. Už jsem zmiňoval rustikovanou verzi a po čase mě napadlo že by bylo hezké mít tuhle dýmku i v hladkém provedení. Kolega z dýmky.net zrovna jel na několik dní na dovolenou do Proseče (pan Háp tam kromě dýmkařské dílny má i penzion), tak tam laskavě předal mou objednávku a kontakt na mě. Brzy mi přišla sms že na ní začal pracovat, následovala zpráva že na hladkou světlou to dřevo úplně není, jestli bych se nespokojil s tmavším provedením. Odepisoval jsem že bych přece raději světlou, přišla odpověď že není problém a zkusí další. Posléze přišla zpráva že se dobrá věc podařila a už je na cestě poštou. A zde je výsledek:


Povedlo se mi ji vyfotit ještě nekouřenou, trochu je tam vidět jedna taková specialita Pavla Hápa - leští vnitřek kotlíku aby byla vidět i kresba zevnitř. U některých dýmek je to člověku skoro líto si z nich zapálit jak to krásně vypadá. No, dobrá, zas tak moc líto mi to nebylo, ale rozhodně to vypadá hezky.

Ještě stojí za zmínku že u dýmky na zakázku Pavel Háp do detailu popíše veškeré drobné vady které by ta dýmka mohla mít (v tomto případě jeden drobnější kyt zboku a prý je tam ještě jeden a ten jsem dodnes nenašel) a přidá k tomu něco ve smyslu "bude-li se vám líbit, pošlete mi prosím tolik a tolik na číslo účtu...". Býval bych řekl že takový přístup se mu vymstí, ale když jsem se jej na to jednou ptal, tak říkal že se mu téměř nestalo že by mu někdo za dýmku nezaplatil. Dýmkaři přece bývají poctiví lidé...


Je to bezfiltrová dýmka s ebonitovým náústkem. Je to vlastně jedna z posledních dýmek kde ještě dělal náústek z jednoho kusu ebonitu včetně čepu. Nedá se s ním zrovna otáčet jedním směrem dokola, spíš tak nějak doleva a doprava, že se nakonec vytáhne. To je jediné co se té dýmce dá vyloženě vytknout, ale vynahrazuje to výbornými kuřáckými vlastnostmi. Stříbrný kroužek zde není usazen na krčku dýmky ale je zasazen do náústku (podobně jako např. u klubové dýmky). Povrchová úprava sice na první pohled vypadá jako že je to vyleštěno carnaubským voskem, ale jedná se o šelak, to je taková další Hápova specialita. 

Kouřím z ní virginie s periquem, v poslední době Dunhill DeLuxe Navy Rolls nebo GLP Telegraph Hill. 

Žádné komentáře:

Okomentovat