úterý 16. listopadu 2010

Peterson Supreme 338

S kamarády dýmkaři občas říkáme že jsme si do odvolání vystavili "červenou kartu" na nákup dalších dýmek. To je celkem rozumné opatření, zvlášť když se ty dýmky najednou začnou zcela neplánovaně množit, najednou jsou potřeba další stojánky a už zase není kam ty dýmky dávat... To se zkrátka stává. Já si vystavil červenou kartu na nákupy dýmek na ebay a vydrželo mi to téměř rok. Samozřejmě že jsem to občas projížděl, ale byl jsem na sebe přísný, nekoupil jsem nic. Až jsem jednoho dne letos v květnu narazil na tuhle Petersonku v jedné z jejich nejvyšších řad Supreme se zlatým kroužkem. V tu chvíli jsem si řekl že přesně tahle dýmka mi ještě ve sbírce chybí a červenou kartu jsem si dočasně zrušil. Dražba šla lépe než jsem čekal a nakonec jsem ji vyhrál za krásných 100 EUR.


Za týden dýmka přišla a čekalo mě malé překvapení. Doslova malé, nějak jsem se nedíval na rozměry (kde prodejce nijak nelhal), tvar 338 vypadá na fotce zdánlivě jako dýmka normální velikosti, ale je to vážně prťavá dýmečka. To je myslím s na fotce patrné při porovnání s CPT. 

Dýmka je to zřejmě starší, odhaduju podle toho jak byl zašlý ebonitový náústek (velký dík Michalovi Novákovi, který mi celou dýmku a zejména náústek krásně přeleštil!). Náústek má jednu drobnou vadu díky které byla ta dýmka tak levná - písmeno "P" které obyčejně bývá intarzované je tady tak nějak nevýrazné. Buď to vypadlo při výrobě nebo je to tam zaražené příliš hluboko, těžko říct. Nějaké náznaky tam jsou, na fotce je to výraznější než to ve skutečnosti vypadá. Každopádně za ty peníze nad tímhle klidně přimhouřím oko. Jinak přes malé rozměry dýmky je zakončení náústku zcela standardně široké, plnohodnotný pohodlný skus. Naštěstí je tam klasický fish-tail, ten mám mnohem raději než petersonský p-lip. 


O takovéhle bentce člověk ani neví že ji má v puse, tak je lehoučká a a hezky vyvážená. Z toho plyne jedno nebezpečí, už několikrát se mi stalo že jsem na ni při práci či čtení zapomněl, kouřil jsem rychleji než jsem měl a dýmka se pekelně rozpálila. Myslel jsem pokaždé že to je asi její konec, ale kupodivu se nic nestalo, zkrátka to dřevo je schopné ustát i méně šetrné kouření. Samozřejmě snažím se dávat si na tohle pozor, ale je dobré vědět že mám dýmku co mi bez problému promine i nějakou tu moji kuřáckou chybku. 

Jako první jsem z ní kouřil tabák Peterson Sherlock Holmes, ale ten se mi v ní z nějakého důvodu opravdu silně rozpaloval, takže jej velmi rychle nahradil Dunhill Royal Yacht, který se v ní chová mnohem způsobněji a už jsem u téhle kombinace zůstal.

1 komentář: