čtvrtek 25. listopadu 2010

Robert Kněz - soutěžní dýmka z Mistrovství ČR 2010

Soutěžní dýmka z Mistrovství ČR v pomalém kouření dýmky, které se konalo v Poděbradech. Autorem je Robert Kněz, dřevo je od BPK a pokud si dobře vzpomínám, tak na dýmkách se pracovalo v dílně u Honzy Kloučka a podílelo se na tom více lidí. 


Jde o skutečnou raritu, protože Robert Kněz dosud vyráběl pouze freehandy, nikdy nedělal sériové dýmky. Tvarem je to poker a pro soutěž je to poměrně šikovné, že se dá pěkně postavit na stůl. Povrchová úprava je taková zvláštní, snad je to opískované, místy možná zrustikované, místy hladké, velice netradiční. Náústek je akrylový s bezfiltrovým čepem. Mezi zuby se drží překvapivě dobře, nijak zvlášť nepáčí čelist. Vzhledem k původu dřeva jsem byl dost skeptický zda ji nenapálím, ale kupodivu se tak zatím nestalo. Na soutěžní kouření je to opravdu dobrá dýmka, v Poděbradech jsem s ní udělal rovnou hodinu a nedávno jsem s ní udělal v naší Lize žampionů svůj letošní osobní rekord 1 hod 18 minut.


Stabilní tabák do ní nemám, stále ji beru jako soutěžní dýmku a v té se tabáky střídají. Většinou z ní kouřím nějaké aromatiky. Ještě mě napadá, že k té dýmce bylo speciální soutěžní dusátko, které jsem k ní zapomněl vyfotit, ale nevadí, časem mi dojdou dýmky o kterých jsem ještě nepsal, tak můžu podrobně rozebrat třeba všechna dusátka co mám.

Ještě jedna zajímavost - když jsem si ji prvně vzal k nám do hospody, tak to soused komentoval slovy: "Proboha co to máš za pařez?? Tak tohleto jsem u tebe ještě neviděl..."

Žádné komentáře:

Okomentovat