pondělí 9. května 2011

Corona Old Boy

Co by si kuřák dýmky počal bez sirek, je to zkrátka jedna z těch nezbytností bez kterých se dá jen těžko obejít. Ale sirky už bohužel nejsou co bývaly, tak jsem se jednoho dne rozhodl pořídit si jejich adekvátní náhradu. Nešetřil jsem a pořídil si dýmkový zapalovač Corona Old Boy, který by se asi dal označit za takový "Rolls Royce" mezi dýmkovými zapalovači. Vyrábí se v různých provedeních a barvách, jsou i např. verze vykládané briarem, já si nakonec zvolil decentní černo-stříbrnou variantu.


Old Boy je zkrátka taková hračka pro velké kluky, ale ne jenom tak ledajaká hračka. Na první pohled člověku padne do oka. Zpracování co vypadá velmi kvalitně a nejen vypadá, design působící moderně a zároveň jako něco z dob dávno minulých. Pak jej někdo vezme do ruky, podiví se jeho váze (protože ve srovnání s jinými zapalovači je poměrně těžký) a hledá jak se zapálí, většina lidí myslí že je na nějaké tlačítko, ale kdepak - zkrátka se odsune příklopka, tím se otevře plyn a pak už jen stačí zleva ze strany škrtnout křesadlem.


Plamen je samozřejmě otočený na bok, jak už to u dýmkových zapalovačů bývá. Dovolím si tvrdit, že sirky tento zapalovač skutečně plnohodnotně nahradí. Mám jej zhruba dva roky a funguje dobře. Jednu dobu mě tedy poněkud zlobil, nechtěl chytat a říkal jsem si zda to není ucpanou tryskou, ale nakonec se ukázalo, že šlo o vadný kamínek, po jehož výměně bylo opět vše v pořádku.


Old Boy navíc nabízí vysouvací dusátko s trnem, což sice nevyužívám příliš často, ale dá se tím vyřešit nouzová situace, kdy si zapomenu dusátko. Dusání je zde vyřešeno velice důmyslným způsobem - na trnu je taková malá drážka, při povytažení ze zapalovače to lehce cvakne v místě kde je právě tato drážka. Pak už jen stačí otočit trnem na druhou stranu tím se zaklesne jako "pojistka" a je pak možno dusat tak, že se přidrží celý zapalovač ze kterého vyčnívá dusátko. Díky váze zapalovače a lepšímu úchopu než kdyby se trn použil samostatně, se tím kupodivu dá dusat poměrně slušně. Mám u toho sice pokaždé strach, že se ten trn ohne nebo zlomí, ale zatím vydržel bez újmy. Tenhle zapalovač nosím stále s sebou v kapse od pouzdra na dýmky, používám jej denně a mohu jej vřele doporučit.

Žádné komentáře:

Okomentovat