úterý 25. října 2011

16. Třebíčské kouření v Dalešicích

Třebíčské kouření je tradiční soutěží v pomalém kouření dýmky, kterou pořádá Muzeum Vysočiny Třebíč společně s ADK a firmou Mostex import – export. Letos se 22. října konal již 16. ročník této soutěže. Původně se soutěž konala v prostorách třebíčského zámku až do roku 2009, kdy se z důvodu rekonstrukce musela přesunout. Za náhradní prostory pro poslední tři ročníky posloužil Akciový pivovar v Dalešicích, který je kromě současné produkce výborného piva známý také tím, že se v něm natáčel slavný film Postřižiny podle námětu Bohumila Hrabala. Tento film se zde také promítal závěrem prvního dalešického ročníku. 


Obvykle se této akce účastní hned několik výrobců dýmek, takže je možné obohatit svou sbírku o další krásný přírůstek. Za několik posledních ročníků jsou to pravidelně Jan Klouček, Přemysl Omrt a Michal Novák. Některé ročníky byly také obohaceny odbornými přednáškami, např. v roce 2006 německý pipemaker Rainer Barbi přednášel o briaru a jeho řezu a Achim Frank názorně předváděl svou metodu nacpávání a zapalování dýmky. V roce 2010 navštívil soutěž italský mistr Giancarlo Guidi a podělil se o některé zajímavé detaily týkající se výroby dýmek Ser Jacopo.

Soutěží se s vlastní dýmkou, jinak soutěžící dostanou stejnou dávku 3g tabáku, soutěžní dusátko, dvě zápalky se škrtátkem a list papíru na přípravu tabáku. Soutěžící mají pět minut na přípravu tabáku a nacpání dýmky, posléze jednu minutu na zapálení dýmky a pak již zbývá jen čekat komu bude dýmka hořet nejdéle. Soutěž probíhá v podstatě dle pravidel CIPC s několika drobnými výjimkami, což jsou vlastní dýmka, u každého soutěžního stolu zde nesedí stevard jako tomu je u formálních soutěží a neplatí zde pravidlo kdy se od momentu zapálení může soutěžící napít až po uplynutí deseti minut.

Štefan German (1. místo) a Petr Odorčák (2. místo)

Letos byl soutěžním tabákem Palace Gate, který vyrábí Samuel Gawith. Na soutěžení je to poměrně komplikovaný tabák, od čtyřicáté minuty začaly řady soutěžících povážlivě řídnout. Snažil jsem se kouřit co nejpomaleji, ale příliš zvolnit jsem nemohl, protože jsem se obával náhlého vyhasnutí. Nakonec mi zbyla na dně jen trocha popílku, hodina mi těsně unikla (vlastně jsem byl poslední pod hranicí jedné hodiny) a měl jsem čas něco málo přes 58 minut. Z celkových 85 soutěžících jsem skončil na 18. místě, což je vlastně nejlepší výsledek jaký jsem na téhle akci měl. Není to přitom můj nejlepší čas, v roce 2006 jsem v Třebíči měl dokonce 1 hod 5 minut a tehdy to stačilo až na 26. místo (jinak této soutěže se účastním pravidelně od roku 2005).

Pokud jde o výsledky, Dýmka.net byla velice úspěšná a obsadila první, druhé a čtvrté místo (Štefan German, Petr Odorčák, Michal Hubacz), vítězný čas dvě hodiny s tímto tabákem je skutečně obdivuhodný. Za PPNSD (První pražský námořní spolek dýmkařský) kromě mě ještě soutěžil David Švancar (70. místo) a velkou posilou nám byl Tomáš Havelka který s časem přes hodinu obsadil krásné 13. místo.

Jako cenu jsem si odnesl láhev světlého dezertního vína „Corazon Latino“, píšou že by mělo být sladké, tak to bych snad mohl pít (suchá vína bohužel vůbec nemůžu). Nezapomněl jsem si také koupit místní pivovarské sladovky, to jsou takové velice chutné sladové sušenky, dělají je sladké a slané.

soutěžní stůl Al Fajká a PPNSD (fotka z galerie Petra Chramosty)

Pořídil jsem tam něco málo snímků, žádná velká sláva to není, prostory tam zkrátka nejsou příliš přívětivé pro focení. Fotky jsou myslím lepší než ty loňské, ale ne o moc. Beru to jako ponaučení pro příště, už zhruba vím čeho bych se tam při focení měl vyvarovat a co udělat lépe. Zde je odkaz na snímky z mé galerie:


Závěrem patří poděkování Davidovi za odvoz, kamarádům z Al Fajká za dobrou náladu u našeho soutěžního stolu, všem organizátorům za skvěle zvládnutou akci, personálu pivovaru za milou a rychlou obsluhu (zejména systém hotovek na oběd považuji za opravdu zdařilý a pivovarský guláš mi náramně chutnal) a zkrátka díky všem co tam dorazili za pohodovou a přátelskou atmosféru. Tak zase příští rok na shledanou!

Žádné komentáře:

Okomentovat