pátek 18. května 2012

RX Pipes - minimum canadian

RX Pipes je značka za kterou stojí kamarád a kolega z pipE-clubu Radek "Dejmal" Jůza. Dýmky vyrábí teprve něco přes rok, ale už jich stačil udělat více než stovku. Řemeslné zpracování dýmek má naprosto profesionální, má cit pro tvar, je to zkrátka velký talent. Stále říká že se ty dýmky zatím učí dělat, ale co jsem ho tak poslouchal, na domácího výrobce má náramně vybavenou dílnu. Výroba dýmek je pro něj velkým koníčkem a často dělá radost kamarádům, že jim nějakou svoji dýmku věnuje. Stejně jako mnoho dalších kolegů z klubu jsem i já jednu dostal. Tedy vlastně jsem tohle pondělí dostal už druhou (a uvědomil si že jsem ještě ani nepsal o té první, což se teď snažím napravit), ale k té se dostanu časem, až pro ni vyberu ten správný tabák a začnu z ní kouřit. 


Téhle dýmce jsem začal říkat "minimum", Radek si mě vybral coby testovací subjekt aby zjistil jak tenké stěny je možné na dýmce udělat aby se z ní ještě dalo kouřit a nepropálila se. Mám více tenkostěnných dýmek, ale tahle má stěny zřejmě opravdu nejtenčí ze všech, je to opravdu takové funkční dřevěné minimum. Stěny téhle dýmky jsou "silné" snad ani ne 4mm (snad je to trochu vidět na fotkách). Jinak je to dýmka běžných rozměrů, na výšku má 4cm, na délku 15,5cm. Ovšem váha je neuvěřitelná - pouhých 25g! I při té délce se drží mezi zuby velice pohodlně, je krásně lehoučká. Náústek je ebonitový a jde o bezfiltrovou dýmku. 


Zakuřovat tenhle kousek nebylo nic jednoduchého a chtělo to hodně trpělivosti. Přes počáteční obtíže se mi nakonec myslím povedlo vytvořit v ní relativně solidní karbonovou vrstvu, ale i přesto ji stále kouřím velice opatrně. Jakmile se zapomenu a začnu kouřit příliš rychle, tak mi to tahle dýmka dá velice rychle najevo, jako by byla živá a snažila se mě cvičit v pomalém a chladném kouření. Ale myslím že jsem si už na ni docela zvyknul (a ona na mě taky), kouří se mi z ní čím dál lépe. Asi by se dalo říct, že tenkostěnné dýmky jsou pro kuřáka takovou velice edukativní záležitostí, protože se na nich pozná okamžitě že se rozpálí. 

Kouřím z ní Dunhill Royal Yacht. Radek měl obavu aby to nebyl danajský dar, ale zakouřit takhle tenkou dýmku pro mě byla zajímavá výzva a zatím se zdá, že jsem uspěl. Jak jsem už v úvodu zmiňoval, v pondělí mi Radek věnoval ještě jednu krásnou dýmku se slovy že u té už se nemusím bát že by měla tenké stěny. Je tady na blogu RX Pipes, Maigret Ring Grain, už se těším jak se z ní bude kouřit. Radku, ještě jednou díky!

Žádné komentáře:

Okomentovat