pondělí 20. října 2014

Nevill Handmade Bent Apple 07/14

Další dýmka kterou jsem si dodělal z polotovaru z Etrafiky. Tvar již byl připravený a nebylo na něm třeba nic měnit, zbývalo to jen celé zbrousit, trochu ohnout náústek a udělat povrchovou úpravu. Kresba dřeva nebyla natolik skvělá abych tomu věnoval tolik úsilí a pokusil se o hladké provedení, takže jsem použil svůj oblíbený jemný rustik. 


Použil jsem jako obvykle tmavě hnědé mořidlo (jiné ani nemám), ovšem udělal jsem jenom jeden lehký nátěr který jsem po chvilce odleštil aby ta dýmka nebyla úplně tmavá. Pak jsem ještě udělal dva nátěry parafínovým olejem a nakonec jsem ji ještě přeleštil karnaubským voskem. Výsledná barva na slunci vypadá jako taková červenohnědá. To mě vždycky překvapí jak to s tou barvou nakonec dopadne. 

Nějaké ty údaje - na délku má 14,5cm, na výšku 4,5cm, váha je příjemných 56g. Taková menší až střední velikost co by se jistě hodila na nějaký silnější tabák. Provedení je filtrové, náústek je ebonitový a jako obvykle jsem jeho část také ozdobil rustikem.


Tvar je to myslím velmi klasický, tomu se snad nedá nic vytknout. Jak s touhle dýmkou naložím ještě sám nevím, je dost možné že si ji nechám pro sebe. V tom případě bych z ní zřejmě kouřil tabák St. Bruno.

Update 10.12.2014 - novou majitelkou této dýmky je kamarádka Broskev Boháčková.

Žádné komentáře:

Okomentovat