neděle 1. března 2015

Nevill Handmade - Panel Billiard 02/15

Další dýmka kterou jsem dělal z polotovaru. Ten jsem koupil před týdnem v prodejně Etrafika v Blanické a pracoval jsem na ní tak nějak během týdne. Když jsem ten polotovar viděl tak můj prvotní nápad byl že bych se zbavil těch hranek a zbrousil to do kulatého tvaru. Nicméně kamarádi mě přesvědčili ať je tam zkusím nechat, že je ten tvar docela pěkně připravený. Posléze se objevila kresba která sice celkově vzato má k dokonalosti daleko a jsou tam i nějaké kazíky, ale zdála se mi zajímavá, takže jsem se opět pokusil udělat hladkou dýmku a dopadlo to takto.


Na rozdíl od předchozí dýmky na které jsem zas tak mnoho času nestrávil, u téhle to bylo od dost déle Dělal jsem na ni tak nějak po chvilkách, vždycky než mě to přestalo bavit nebo jsem měl chuť se na ten hladký povrch vykašlat a raději to zrustikovat. Kupodivu jsem vytrval, ačkoliv u toho byly takové velice frustrující momenty kdy jsem si už asi tak třikrát myslel že mám hotovo a posléze jsem tam objevil nějaké další drobné škrábance. Ale povedlo se. Tady na tom druhém snímku ta kresba na vršku vypadá téměř jako by to bylo olivové dřevo, ale je to samozřejmě briar.


Pokud jde o rozměry tak na výšku má 5cm, na délku 14,5cm a váží 55g. Náústek je ebonitový s čepem na 9mm filtr. Náústek jsem nepatrně ohýbal a udělal jsem na něm svůj oblíbený rustikovaný "kroužek". Přeleštil jsem ji pouze po nátěru parafínovým olejem, uvidíme zda to bude stačit. Jinak na fotkách ta dýmka zdánlivě stojí, ale to jen proto že je zezadu podepřená, na spodku jsem žádnou plošku nedělal a nechal jej kulatý. 


A zde je jeden detail hlavičky (z té lepší strany, samozřejmě). Jen kvůli tomu jsem vydržel u toho zdlouhavého leštění a nepustil se do rustikování, vypadá to opravdu hezky. Za tu práci to myslím stálo, každopádně příště bych to viděl zase na nějakou rustikovanou dýmku.

Update - šťastnou majitelkou této dýmky je kamarádka Vladana Cinádrová :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat