sobota 13. května 2017

Peterson - dýmkový zapalovač

Tento zapalovač jsem si před necelým měsícem nadělil k narozeninám. Většinou jsem v poslední době používal dýmkový zapalovač Tsubota, ale nedávno jsem zjistil že jsem svůj Corona Old Boy někam založil a nemůžu jej najít. Jsem si jistý že ten zapalovač časem někde doma najdu, ale zkrátka mám rád ke všemu nějakou rezervu, takže jsem si řekl že se stavím v Etrafice v Blanické a pořídím si nějaký další Old Boy. Ten měli na prodejně bohužel jenom ve zlaté barvě, vypadá to sice také dost efektně, ale není to můj styl. Z toho co bylo hned k odběru jsem si nakonec vybral obdobný "old boy" styl a sice zapalovač Peterson. Vyrábí jej zcela jistě v Japonsku, stylem spíš připomíná zapalovač Tsubota, ale to je vlastně vcelku jedno. Možná bych si býval spíše vybral černé provedení, ale na prodejně bylo jen tohle šedé a já ten zapalovač zkrátka chtěl teď hned a ne až za pár dní, takže jsem nakonec vzal tohle. Po letech s černými zapalovači je to něco trochu jiného, ale nevypadá to vůbec zle.


Je tu jeden zásadní rozdíl, Old Boy má dole vysouvací trn a dusátko, Tsubota zase má z boku výklopné dusátko a lžičku, Peterson v sobě nic takového nemá. Ovšem místo toho má Peterson velkou nádrž na plyn, tu má zřejmě největší v této kategorii dýmkových zapalovačů. Otevírání má podobně masivní jako Tsubota a také na pružinu, ovšem záklopka je delší což je dobře, protože ji nebudu mít očouzenou tak jako tu krátkou na Tsubotě (vím, kamarádi už mi říkali že to držím blbě, ale prostě síla zvyku). Stejně jako Tsubota je i Peterson o něco šiřší než Old Boy, na váhu je o něco lehčí, má necelých 70g.

(Tsubota Pearl vs. Peterson)

Za ten zhruba měsíc jsem jej používal takřka denně a jsem s ním vcelku spokojený, je naprosto funkční a ta velká nádrž na plyn je opravdu znát. Není to úplně to samé jako Old Boy, ale považoval bych to za plnohodnotnou náhradu za něj. 


Je možné že si stejně nakonec nějaký další Old Boy časem pořídím, pokud se mi ten starý fakt nepovede najít. Ale není to nic urgentního, ještě si to rozmyslím...

Žádné komentáře:

Okomentovat